Mistä voisin löytää tietoa moniammatillisuudesta? Tarkoitan lähinnä sosiaali- ja terveysalaa, mutta yleisteoksetkin (mikäli sellaisia nyt on) käyvät.

Kysytty

Mistä voisin löytää tietoa moniammatillisuudesta? Tarkoitan lähinnä sosiaali- ja terveysalaa, mutta yleisteoksetkin (mikäli sellaisia nyt on) käyvät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Moniammatillisuudesta on kirjoitettu paljon. Loimaan kirjastosta löytyvät nämä kirjat: Isoherranen, Moniammatillinen yhteistyö, Metteri ja Alanikkola, Moniammatillisuus ja sosiaalityö. Muita ovat mm. Viittala, lasten yhteinen varhaiskasvatus, erityisestä moninaisuuteen, Karila ja Nummenmaa, Matkalla moniammatillisuuteen: kuvauskohteena päiväkoti, Hyvönen, Moniulotteista ja moniammatillista yhteistyötä muutosten keskellä: tutkimus perusterveydenhuollon mielenterveystyöstä, Linden, Terveydenhuollon sosiaalityö moniammatillisessa toimintaympäristössä.

Aiheesta on myös paljon tutkimuksia ja artikkeleita. Tutkimuksia voit hakea yliopistojen aineistotietokanta Lindan kautta (http://www.lib.helsinki.fi/kirjastoala/linnea/LINDA.htm) ja artikkeleita artikkelitietokanta Aleksin kautta (http://www.btj.se/prodinfo/databas/aleksi/appl/start2f.html).

Molempia tietokantoja voit käyttää kotikirjastossasi tai oppilaitoksesi kirjastossa, tai voit pyytää henkilökuntaa tekemään haut. Hakusana on moniammatillisuus.

Tämän palvelun arkistossa on muutamia vastauksia samasta aiheesta. Löydät ne arkistosta kirjoittamalla Etsi arkistosta –hakuruutuun moniammatillisuus.