Otsikko
Miten lainojen eräpäivä määräytyy "pyhäpäivien" yli Helmet-kirjastoissa? Esim. 14 vrk laina, alkaa 20.12.2019, mikä on sen eräpäivä? Tieto hyödyllinen…

Kysytty

Hei,

miten lainojen eräpäivä määräytyy "pyhäpäivien" yli Helmet-kirjastoissa? Esim. 14 vrk laina, alkaa 20.12.2019, mikä on sen eräpäivä?

Tieto hyödyllinen suunnitellessani varauksia.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Jos lainan eräpäivä osuisi pyhäpäivälle, se siirtyy seuraavalle arkipäivälle. Jos lainaat Bestseller-aineistoa 20.12.2019, laina-aika on normaalit 14 vuorokautta ja eräpäivä siten 3.1.2020.

0 ääntä

Kommentit

Kuitenkin minulla on lainoja, joiden eräpäivä on 6.1.2021, siis loppiainen. How come?