Miten lainan uusiminen on mahdollista?

Kysytty

Miten lainan uusiminen on mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos haluaa uusia lainoja tulematta niiden kanssa kirjastoon, se on mahdollista internetin kautta tai puhelimitse.
Joensuun kaupunginkirjaston atk:lla lainattuja lainoja voi uusia internetissä olevan aineistotietokannan Jokiwebin avulla http://webkirjasto.jns.fi/ Sitä varten tarvitaan kirjastokortin numero ja nelinumeroinen salasana. Salasanan voi keksiä itse, mutta se on tallennettava rekisteriin käymällä henkilökohtaisesti kirjastossa ja esittämällä samalla henkilöllisyystodistus. Salasana ei saa alkaa nollalla. Jokiwebin sivulta valitaan ensin Aineistotietokanta ja sitten Lainat, annetaan tunnus ja salasana sekä klikataan OK-painiketta, jolloin saadaan luettelo lainassa olevasta aineistosta. Klikkaamalla hiirella vasemmassa reunassa olevia ruutuja merkitään uusittavat lainat. Sen jälkeen klikataan alareunassa olevaa Uusi valitut lainat -painiketta. Lainan voi uusia enintään viisi kertaa palauttamatta sitä välillä, mikäli teoksesta ei ole varauksia. Sama koskee puhelimitse tehtäviä lainojen uusintoja.
Käsikirjaston ja lehtisalin kuittilainoja voi uusia puhelimitse, mikäli lainoista ei ole varauksia, kertomalla lainattujen teosten nimet. Yölainoja ei voi uusia, vaan ne on palautettava päiväksi käsikirjastoon.