Miten kuuluvat sanat laulussa Kolme kulmaa, kolme kulmaa hatussani on (sama sävellys kuin Ukko Nooassa) suomeksi ja ruotsiksi?Muistini mukaan laulussa oli…

Kysytty

Miten kuuluvat sanat laulussa Kolme kulmaa, kolme kulmaa hatussani on (sama sävellys kuin Ukko Nooassa) suomeksi ja ruotsiksi?Muistini mukaan laulussa oli useampi säkeistö, mutta muistan vain ensimmäisen.

Vastaus

Vastattu

Hei!

En löytänyt lauluun useampaa kuin yhden säkeistön. Sanat löytyvät mm. Rakkaudesta opeiluun -blogista Rakkaudesta opeiluun: Vinkkejä musiikkiin ja Keski-kirjastoista nuottikirjasta Laulava Toivonliitto: lasten ja nuorison laulu- ja laululeikkikirja.

Ruotsinkieliset sanat löytyvät mm. ruotsinkielisestä Wikipediasta: Min hatt den har tre kanter – Wikipedia.  Sanat lauletaan kuitenkin laulun Venetsian karnevaali (tai Kai tunnet Venetsian) melodialla. Laulu löytyy myös Keski-kirjastojen kokoelmista, nuoteista 100 lätta barnsånger: ukulele, Våra bästa barnvisor ja Kompa på piano : rock, pop, schlager, visa. Del 1 /Birger Nilsson.

Ukko Nooan melodiaan on keksitty useita muita ruotsinkielisiä sanoituksia, joita löytyy mm. osoitteesta C:\Documents and Settings\Ander (musikattminnas.se). Myös juomalaulu Sputnik lauletaan Ukko Nooan melodialla.