Otsikko
Miten jatkuu runo "Oli ruuhessa poika ja koukkuhun sylkäs...". Lauri Pohjanpään runo. Haluaisin koko runon.

Kysytty

Miten jatkuu runo "Oli ruuhessa poika ja koukkuhun sylkäs...". Lauri Pohjanpään runo. Haluaisin koko runon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lauri Pohjanpään runo tunnetaan nimellä Eriskummainen uni merikäärmeestä ja se on ilmestynyt alun perin kokoelmassa Sininen hämärä (1933) ja myöhemminen esim. kokoelmassa Pieni aarreaitta 3: runoaitta (WSOY 1993). Esim. tuo jälkimmäinen löytyy HelMet-kirjaston kokoelmista (kappaleita runsaasti vapaana):

http://www.helmet.fi/record=b1077689~S9*fin