Otsikko
Miten haen englanninkielistä kaunokirjallisuutta? En siis etsi tiettyä kirjaa vaan haluan selata kokoelmia niin kuin ennen vanhaan kirjastossa voi kävellä…

Kysytty

Miten haen englanninkielistä kaunokirjallisuutta? En siis etsi tiettyä kirjaa vaan haluan selata kokoelmia niin kuin ennen vanhaan kirjastossa voi kävellä hyllyjen välissä ja katsoa mitä sieltä löytyy. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa selata jonkin keinotekoisen jaottelun mukaan (historia, fantasia jne.) vaan haluan nähdä kaikki tarjolla olevat kirjat valitsemassani järjestyksessä, joko aakkosjärjestyksessä tekjän sukunimen mukaan tai uusin ensin.

Vastaus

Vastattu

Mene Helmet-hakuun https://haku.helmet.fi/iii/encore/?lang=fin . Valitse Tarkennettu haku. Kirjoita hakusanakenttään * (siis yksi asteriski). Valitse Kokoelma-pudotusvalikosta Kaunokirjat. Valitse Kieli-pudotusvalikosta englanti. Napsauta painiketta Hae. Avautuvan tuloslistan ylälaidassa näkyy teksti "Järjestys". Tästä kohdasta voit järjestää tuloksen relevanssin, vuoden, teoksen nimen tai tekijän mukaan.

Suosittelen tutustumista Helmet-ohjeiden ( https://kirjtuo1.helmet.fi/screens/e_help_fin.html ) kohtaan Hakuohjeita.