Otsikko
Mitä voisin tutkia Jack Kerouac tutkielmassani tai onko jotain hyviä kirjoja jotka kertovat Jack Kerouacin elämästä?

Kysytty

Mitä voisin tutkia Jack Kerouac tutkielmassani tai onko jotain hyviä kirjoja jotka kertovat Jack Kerouacin elämästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viime vuonna on ilmestynyt suomeksi Kerouac elämäkerta, tekijänä Dennis McNally ja kustantaja Johnny Kniga. Hänestä löytyy tietoja myös seuraavista kirjoista: Kulttikirja :tutkimuksia nykyajan kultti-ilmiöistä, toimittaneet Urpo Kovala ja Tuija Saresma, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura 2003 ja Beesley, Simon: 1900-luvun kirjallisuus, Gummerus 2001.
Beat-sukupolvesta löytyy englanniksi esim. Jamie Russell: The beat generation ja Holly George-Warren: The Rolling Stone book of the beats, the great generation and American culture.

Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa www.helmet.fi