Mitä tehdä jos kortti on hävitetty mutta tiedän varmasti ettei sitä kuka voi väärinkäyttää tarvitsen siis uuden kortin onko se maksullista? voidaanko varata…

Kysytty

Hei
mitä tehdä jos kortti on hävitetty
mutta tiedän varmasti ettei sitä kuka voi väärinkäyttää

tarvitsen siis uuden kortin
onko se maksullista?
voidaanko varata levyt ilman korttia
kayttäen henkilöllisyyskorttiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastokortin katoamisesta kannattaa ilmoittaa kirjastoon välittömästi, sillä et ole vastuussa siitä aineistosta, joka on lainattu kadonneella kortilla sen jälkeen kun ilmoitus kortin katoamisesta on tehty. Kirjastokortin katoamisesta voi jättää ilmoituksen nauhalle HelMet-kirjastojen ollessa suljettuna soittamalla puhelinnumeroon (09) 310 85309.

Kadonneeksi ilmoitettu kirjastokortti poistetaan käytöstä. Uusi kirjastokortti on maksullinen. Uuden kortin saat kirjastossa, kun esität kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Uuden kortin saamisen jälkeen onnistuu taas varausten tekeminenkin!