Otsikko
Mitä teen, kun en löydä millään kirjaa, jonka olen lainannut? Sakko juoksee, enkä usko sen pienen kirjan enää löytyvän. Toiseksi, tuolla joku kysyi, että…

Kysytty

Mitä teen, kun en löydä millään kirjaa, jonka olen lainannut? Sakko juoksee, enkä usko sen pienen kirjan enää löytyvän.

Toiseksi, tuolla joku kysyi, että voiko kirjastoon antaas kirjoja, sanottiin kyllä. Miten se onnistuu?
Ja minkälaisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan voi uusia viisi kertaa etsinnän ajaksi, jos siitä ei ole varauksia, jolloin myöhästymismaksua ei kerry. Myös kirjastoa, josta on sen lainannut, voi pyytää etsimään kirjaa, varsinkin jos se pienikokoisena on saattanut jotenkin jäädä palautumatta. Kirjan voi korvata maksamalla kirjastoon kirjan korvaushinnan tai sopimalla kirjaston kanssa kirjan korvaamisesta ostamalla saman kirjan ja tuomalla sen kirjastoon.

Kirjasto ottaa vastaan lahjoituksia hyväkuntoisista kirjoista, joille kirjastossa on kysyntää. Kirjasto ei ota vastaan esim. Valittujen Palojen Kirjavalioita tai vanhentuneita tieto- ja oppikirjoja. Tätäkin kannattaa kysyä suoraan henkilökunnalta kirjastossa käydessään ja kertoa millaisia kirjoja olisi lahjoittamassa ja kuinka suuresta määrästä on kysymys.