Mitä tarkoittaa nimi Aada?

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Aada?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aada on suomalainen ja virolainen kirjoitusasu Ada-nimestä. Ada merkitsee heprean kielellä jalokivikorua. Suomen ruotsalaisessa almanakassa se lienee tulkittu alkuaan saksalaiseksi lyhentymäksi Adal- tai Adel-alkuisista nimistä (merkitys aatelinen, jalosukuinen). Meillä Adaa on käytetty myös Adalmiinan ja Adolfiinan kutsumamuotona.
Lähde:
Lempiäinen: Suuri etunimikirja, WSOY

52 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aada on ihana nimi, paitsi että se on niin yleinen. Tunnen yhden Aadan joka on kaunis, upea, hyvä ystävä ja hyvä kuuntelemaan MUTTA hän lipsauttelee vääriä nimiä julkisilla paikoilla, vaikka heille on keksitty salanimi :)