Mitä tarkoittaa Equimanthorn? Bändi Bathory käytti tätä nimeä (?) yhdessä biisissä tarkoittamaan jonkinlaista soturien suojelijaa, ja toinen bändi otti sen…

Kysytty

Mitä tarkoittaa Equimanthorn? Bändi Bathory käytti tätä nimeä (?) yhdessä biisissä tarkoittamaan jonkinlaista soturien suojelijaa, ja toinen bändi otti sen omaksi nimekseen. Bathoryn biisissä viitataan Odin-ylijumalaan, mutta E. ei kuulosta germaaniselta sanalta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimme tietosanakirjoista ja netistä, mutta tuloksetta. Onhan sana tai nimi voitu myös keksiä. Vaikuttaa vähän siltä, itse asiassa.

3 ääntä

Kommentit

Tämmöinen sivu löytyi, jossa Bathory-bändin jäsen kertoo, että kyseessä olisi keksitty nimi/sana:
http://www.bathory.nu/07_under_the_sign/07_underthesignoftheblackmark.h…

(tai http://www.bathory.nu/x1.htm ja siitä Chapter 7)

"(...) the word Equimanthorn is actually made up from Equi as in equal or the center or pinnacle of something, man as in human, and thorn as is a thorn of something stuck into something or someone (...)"