Mitä nimi viivi tarkoittaa???+??????++???…

Kysytty

mitä nimi viivi tarkoittaa???+??????++???..................................................................................................................................................................

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viivi-nimi on suomalainen muoto ruotsalaisesta nimestä Vivi. Nimi pohjautuu latinankielisiin nimiin Vivianus ja Viviana. Nimi on johdettu latinankielisestä adjektiivista vivus, joka tarkoittaa "elävää" ja "eläväistä."

LÄHTEET: Suomalaiset etunimet Adasta Yrjöön (Gummerus, 2007)
Vilkuna, Kustaa: Etunimet (Otava, 2005)

40 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mun nimi on Viivi ja en tiiä mitä se tarkottaa muutakun että se on tullut ruotsista nimestä vivi ja niinku kai latinasta vivius, viviana jne

Oli kiva tietää mitä nimeni tarkoittaa.