Mitä nimi sukunimi Kemppainen tarkoitta ja onko se käännös jostakin??

Kysytty

Mitä nimi sukunimi Kemppainen tarkoitta ja onko se käännös jostakin??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessaan Sukunimet Pirjo Mikkonen kirjoittaa, että nimiryhmä Kemppainen, Kemppinen ja Kemppi voivat juontua ruotsalaisesta henkilönnimestä Kämpe (soturi, sankari). Toinen mahdollinen selitys on pienen hyönteisen nimitys kempas, kemppainen, kemppi.

14 ääntä

Kommentit

Minun esi isä lähtöisin Karjalasta onko mahdollista että siellä on kemppaisia