Mitä nimi Niko tarkoittaa? Mistä se on tullut?

Kysytty

Mitä nimi Niko tarkoittaa? Mistä se on tullut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseesi on vastattu aikaisemminkin. Kysy kirjastonhoitajalta-palvelun arkistosta kannatta tarkistaa näitä nimikysymyksiä. Arkisto löytyy osoitteesta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx
Kirjoita hakuruutuun sanat etunimet niko. Saat vastukseksi seuraavan tiedon:
lähtönimenä on Nikolaus tai Nikodemus (niko=voitto, laos=kansa). Nikolaosta on pidetty merenkulkijoiden suojelupyhimyksenä. Tunnetaan myös hyväntekijänä. Useissa maissa hän tuo lahjoja lapsille jouluna.
Lähde:Lempiäinen Pentti Suuri etunimikirja

5 ääntä

Kommentit

Ei paljoo hyötyy niin esim.mitä se tarkottaa ja sellasta lisäää!!!!!!

Iines poikas ei saa tehdä noin!Oikeesti toi on hyvää tietoa!Minun mielestäni...