Mitä nimi Mika tarkoittaa?

Kysytty

Mitä nimi Mika tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen käsikirjastohyllyissä on usein nimikirjoja. Tämä tieto siltä varalta, että olette kiinnostunut tekemään laajemman selvityksen nimestä. Mika-nimi pohjautuu vanhaan heprealaiseen Miikael-nimeen. Raamatun Miikael on on ylin arkkienkeleistä ja nk. viimeisen taistelun voittaja. Nimi Mika on ollut Suomessa hyvin suosittu samoin kuin nimen kansainväliset muodot muissa maissa. Yksi laajimmista suomenkielisistä nimikirjoista on nimeltään Uusi suomalainen nimikirja.

15 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos hyvä vastaus!

Mitä Mervi nimi tarkoittaa? Tuleeko jostakin paikan nimestä?

Mervi nimen tarkoitus Ruotsissa on "Suomalainen jumalatar"