Otsikko
Mitä nimi Lenita tarkoittaa ja mistä peräisin? Milloin nimipäivä?

Kysytty

Mitä nimi Lenita tarkoittaa ja mistä peräisin? Milloin nimipäivä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Lempiäisen Suuri etunimikirja kertoo, että Lenita on "Magdalenan ja sen johdannaisten Leenan ja Leenin alkuaan italialais-espanjalainen hellittelymuoto". Lenitan nimipäivä on 22.7.