Mitä nimi KERVINEN tarkoitaa ja mistä se on tullut Sulkavalle jokus 1600-luvulla?

Kysytty

Mitä nimi KERVINEN tarkoitaa ja mistä se on tullut Sulkavalle jokus 1600-luvulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukunimet Kervinen ja Karvinen ovat kehittyneet germaanisista henkilönnimistä Gerwen, Gerwi, Gerwin, Kerwi, Kerwin, Garwen ja Garuin. Sukunimenä se on Suomessa alkuaan karjalais-savolainen, mutta levinnyt aikojen myötä laajalti eri puolille Suomea (Lähde: Mikkonen, Paikkala, Sukunimet, 2000)