Mitä kivoja kuvakirjoja löytyisi 2,5- vuotiaalle autoista ja muistakin kulkuneuvoista kiinnostuneelle pojulle? Puuha Pete-kirjat ja Tuomas veturit on tuttuja…

Kysytty

Mitä kivoja kuvakirjoja löytyisi 2,5- vuotiaalle autoista ja muistakin kulkuneuvoista kiinnostuneelle pojulle? Puuha Pete-kirjat ja Tuomas veturit on tuttuja,eli etsimme jotakin kuvakirjasarjaa tai yksittäisiä kirjoja, joissa olisi ehkä noin 5-10 sivua tekstiä ja värikkäitä kuvia. Sen pidempää tarinaa hänellä ei vielä riitä pitkäjänteisyyttä kuunnella. Kiitos vastauksestanne jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Autoista ja erilaisista työkoneista kertovia kirjoja:

Paul Stickland, Nyt mennään -sarja, joissa kerrotaan mm. autoista, junista, laivoista.
Bietz, Rakennustyömaalla
Bingham, Traktoreita
Descamps, Kaivureita

Muita hauskoja autokirjoja:

Richard Scarry, Iloinen autokirja
Mauri Kunnas, Hurjan hauska autokirja

Muita pienille sopivia kuvakirjasarjoja ovat esim.

Kristiina Louhi, Aino-kirjat ja Tomppa-kirjat
Gunilla Wolde, Teemu-kirjat ja Sanna-kirjat