Mitä kirjoja on mistä löytyis tietoa hiuskoristeista, niiden käytöstä erilaisissa kampauksissa ja tilaisuuksissa?

Kysytty

Mitä kirjoja on mistä löytyis tietoa hiuskoristeista, niiden käytöstä erilaisissa kampauksissa ja tilaisuuksissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on muutamia teoksia kampauksista ja niissä käytetyistä koruista. Kirjat kuuluvat meidän kokoelmaamme.

Hairstyles of the world
Norris, Herbert: Medieval costume and fashion
Pylkkänen, Riitta: Säätyläisnaisten pukeutuminen Suomessa 1700-luvulla
Skolnikov, S. P.: Historialliset päähineet, kampaukset ja korut
Swinfield, Rosemarie: Period make-up for stage
Syromjatnikova, Irina: Kampausten historia
Turudich, Daniela: 1940s hairstyles
Utrio, Kaari: Venus: naiskauneuden tarina

Muodin historiaa käsittelevissä teoksissa sivutaan joskus myös kampauksia. Nämä teokset on kirjastossa luokassa 90.21. Niitä pääsee itsekin selailemaan netissä osoitteessa http://hameenlinna.kirjas.to/ valitsemalla joko sanahaun tai tarkennetun haun. Asiasanoina voi käyttää sanoja muoti ja historia , kampaukset/ kampaukset ja historia.