Otsikko
Aikanaan Helsingin rauatieasemalla oli lapsuudessani juna 1950-60-luvulla) pienoismalli.Se oli lasivitriinissä ja kolikolla sen sai käymään. Se oli silloin…

Kysytty

Aikanaan Helsingin rauatieasemalla oli lapsuudessani juna 1950-60-luvulla) pienoismalli.Se oli lasivitriinissä ja kolikolla sen sai käymään. Se oli silloin lapselle ihme. Kävimme usein siä ihmettelemässä. Muutimme myöhemmin pois Helsingistä ja vuosia myöhemmin käydessäni töissä Helsingissä en sitä enää nähnyt. Missähän se mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu

Pienoismalli on siirretty muutama vuosi sitten Suomen rautatiemuseoon. Se on siellä
näytteillä, mutta mekanismi ei ole enää toimintakunnossa.