Otsikko
Mitä kautta Jyväskylän kaupunginkirjasto tekee hankintoja? Onko mahdollista tilata suoraan kustantajalta ilman välikäsiä?

Kysytty

Hei, mitä kautta Jyväskylän kaupunginkirjasto tekee hankintoja? Onko mahdollista tilata suoraan kustantajalta ilman välikäsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän kaupunki on valinnut aineistotoimittajansa kilpailutuksen jälkeen.

Hankintasopimuksessa määrätään ostopaikat, alennukset, tilaustapa, toimitusaikataulu ja toimitusten lähetystapa. Sopimus tehty 15.12.2003, sopimus on voimassa toistaiseksi kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Mukana sopimuksessa ovat Jyväskylän kaupunki, Laukaan kunta, Muuramen kunta ja Uuraisten kunta.

Ostopaikoiksi sopimuksessa on nimetty:

BTJ Finland: kirjastokirjat ja av-aineisto. BTJ on kotimaisen kirjallisuuden pääostopaikka.

Euro Publications: vieraskielinen kirjallisuus ja av-aineisto.

Lisäksi kirjastolla on oikeus käyttää myös muita hankintapaikkoja vieraskielisen kirjallisuuden ja av-aineiston sekä vaikeasti saatavan kirjastoaineiston osalta. (esim. omakustanteet)

Suoraan kustantajilta ei juuri tilata. Se olisi jo teknisesti ja logistisestikin aika mahdoton toteuttaa.