Mistähän voisin löytää tietoa kirjailija Lassi Sinkkosesta?

Kysytty

Mistähän voisin löytää tietoa kirjailija Lassi Sinkkosesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kopioin Kysy kirjastonhoitajalta arkistosta vastauksen aiemmin esitettyyn samaan kysymykseen: "Lyhyt kuvaus Lassi Sinkkosesta löytyy esim. teoksista:- Pekka Tarkka: Suomalaisia nykykirjailijoita, 1980
- Suomen kirjailijat 1945-1980 (sisältää myös luettelon teoksista ja lähdeviittauksia kirjoihin ja artikkeleihin)

Muuta tietoa ja teosten analysointia on jonkin mm. seuraavissa: Pertti Karkama: Impivaara ja yhteiskunta, Pohjoinen, 1985

- Kirjoita itsesi maailman väleihin, toim. Kirsti Mäkinen, SKS, 1997 (sisältää artikkelin Elina Niemissalo: Lassi Sinkkonen ja Matti Mäkelä miehen tiellä)

- Kirjallisuus Suomessa, toim. Antti Eskola, Katarina Eskola, 1974 (artikkeli Lassi Sinkkosen Sumuruiskun asemasta...)

- Pekka Tarkka: Sanat sanoista, Otava, 1984 käsittelee Sinkkosen Sirkkelisirkus -teosta.

Lehtiartikkeli löytyy esim. Parnassosta 1995:2, s. 197-200: Kejonen, Pekka: Kaksi muistokuvaa.
Aiemminkin on etätietopalvelussa on kysytty Lassi Sinkkosesta, voit katsoa myös sen vastauksen
http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.asp?id=914&arkisto=true#Ha… ."

Arkiston löydät osoitteesta http://www.kirjastot.fi/yllapito/index.asp?hid= - sieltä valitset S niin kuin Sinkkonen ja pudotusvalikosta Sinkkonen Lassi. Saat näkyviin kaikki Sinkkosta koskevat kysymykset ja tiedot.