Mistä voin lainata Kari Rydmanin kuoronuotteja, esim Dona nobis bacem op.18 ja Suomenmaa op.66 ?

Kysytty

Mistä voin lainata Kari Rydmanin kuoronuotteja, esim Dona nobis bacem op.18 ja Suomenmaa op.66 ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyit Kari Rydmanin kahta kuorolaulunuottia, joita en valitettavasti löytänyt, ainakaan Kari Rydmanin säveltäminä. Tarkistin tiedon useammasta lähteestä (kirjaston omasta tietokannasta, Sibelius-Akatemian kirjastotietokannasta ja musiikin yhteistietokannasta VIOLASTA). Olisiko mahdollista että kysymyksessä olisi eri säveltäjistä?

Kaj Chydeniukselta löytyy "Suomenmaa"-niminen sekakuorolaulu, jossa on Aleksis Kiven sanat (Maa kunnasten ja laaksojen, mi on tuo kaunoinen?). Kyseinen kappale löytyy mm. Kaj Chydeniuksen nuottivihkosesta, Sekakuorolauluja.

Kysyit myös "Dona nobis bacem" kappaletta. Dona nobis pacem (Anna meille rauha)- nimistä sekakuorolaulua löytyy useampi. Edvard Griegiltä löytyy sekakuorolaulu dona nobis pacem, samoin myös Urmas Sisaskilta. VIOLASTA löytyi myös tieto tuntemattoman tekijän säveltämästä Dona nobis pacem (trad.) sekakuorolaulusta, joka löytyy mm. SULASOLin sekakuorolauluja II nuottivihkosesta.

Sekä Kaj Chydeniuksen Sekakuorolauluja että SULASOLin Sekakuorolauluja II -nuotteja löytyy mm. meiltä, Helsingin kaupuginkirjaston musiikkiosastolta.

Ellei tämä vastannut kysymykseesi, ota uudelleen yhteyttä tämän etätietopalvelun kautta ja tarkenna vielä kysymystäsi. Lisätietoja
halutessassi voit myös soittaa meille musiikkiosastolle P. 310 85701 tai käydä täällä pääkirjastossa osoitteessa Rautatieläisenkatu 8:ssa.