Sune Carlsson: Pyhä yö - mistä löytäisin nuotin? Ja jos sitä on eri sävellajeissa, niin mieluusti bassolla sopiva.

Kysytty

Sune Carlsson: Pyhä yö - mistä löytäisin nuotin? Ja jos sitä on eri sävellajeissa, niin mieluusti bassolla sopiva.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuottijulkaisua tästä teoksesta ei ole olemassa. Äänite löytyy Järvenpään Mieslaulajien albumilta Tulkoon joulu (1999), CD-levynä (JMLCD-4) ja LP:nä, joita on kirjastojen lainakokoelmissakin.

Alkuperäinen nuottikäsikirjoitus löytyy Sibelius-museon arkistostosta Turusta. Myös Music Finlandin hallussa on kopio käsikirjoituksesta sekä painetusta kuoronuotista. Heillä ei kuitenkaan ole sopimusta säveltäjän oikeudenomistajien kanssa hänen musiikkinsa levittämisestä. Sune Carlssonin (1892-1966) musiikki on suojattu vuoden 2036 loppuun asti.

Sibelius-museon arkiston yhteystiedot löytyvät museon Internet-sivuilta osoitteesta https://sibeliusmuseum.fi/fi/yhteystiedot/.
Music Finland on suomalaista musiikkia, sen tuotantoa ja levittämistä palveleva ja tukeva organisaatio. Music Finlandin palveluihin kuuluu myös kustantamattoman musiikin levittäminen nuottikopioina maksua vastaan. Kaikkea musiikkia ei kuitenkaan pystytä levittämään tekijänoikeussyistä. Musiikin levittäminen edellyttää aina sopimusta tekijän tai hänen oikeudenomistajansa kanssa. Tekijänoikeussuoja on voimassa 70 vuotta tekijän kuolemasta. Lisätietoa Music Finlandista: https://musicfinland.fi/

Tietoa säveltäjästä
Wikipedia-artikkeli: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sune_Carlsson
Ranta, Sulho. Suomen Säveltäjiä: Puolentoista Vuosisadan Ajalta. [Porvoo]: WSOY, 1945.

3 ääntä

Kommentit

Kiitos vastauksesta.