Mistä sanonta "tulla sinuiksi itsensä kanssa" on lähtoisin?

Kysytty

Mistä sanonta "tulla sinuiksi itsensä kanssa" on lähtoisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pirkko Muikku-Wernerin, Jarmo Harri Jantusen ja Ossi Kokon Suurella sydämellä ihan sikana -fraasisanakirjassa kerrotaan sanonnan tarkoittavan tottumista, tuntemaan oppimista. Tästä kirjasta tai muistakaan lähteistämme ei kuitenkaan läytynyt tietoa sanonnan alkuperästä.

0 ääntä

Kommentit

”Tulla sinuiksi”, sehän tarkoittaa, että tehdään sinunkaupat, eli ollaan jo niin tuttuja, että teitittelystä voidaan siirtyä sinutteluun. Olla siis paremmin tuttu, välittömämmissä suhteissa itsensä kanssa.