Mistä päin Suomea löytyy iso graniittinen kivi nimeltään Varsankivi ja Kropsan kuja?

Kysytty

Mistä päin Suomea löytyy iso graniittinen kivi nimeltään Varsankivi ja Kropsan kuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varsankivi sijaitsee Porvoon maalaiskunnan Kerkkoon kylässä, jossa sijaitsee myös peltotie Kropsan kuja lähellä kiveä. - Varsankiviä löytyy myös mm. Karkusta, Inarista, Lempäälästä ja Liperin ja Outokummun rajoilta. Vastauksen olen saanut Geologian tutkimuskeskuksen ja Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen nimitoimiston kautta.