Otsikko
Mistä löytyy Lauri Pohjanpään Kurki ja Joutsen?

Kysytty

Mistä löytyy Lauri Pohjanpään Kurki ja Joutsen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lauri Pohjanpään runo "Kurki ja joutsen" sisältyy esimerkiksi kokoelmaan Pohjanpää, Lauri: Valitut runot, Porvoo: WSOY, 1948.

Runo on myös ilmestynyt Pohjanpään kokoelmassa ”Metsän satuja ja muita runoja” (WSOY, 1924) sivuilla 15–18. Runo löytyy muistakin kokoelmista tai valikoimista, esimerkiksi Pohjanpään valittujen runojen kokoelmasta ”Kaipuu ylitse ajan” (WSOY, 1989) sivuilta 55–56.

12 ääntä

Kommentit

Mistä löytyy runo-kokonaisuus, jossa on mm. seuraava kohta?

"sammakko, rumpuvatsa rummakko
kyll on sulla suuta, liekö mieltä muuta....."