Otsikko
Asiakkaamme kysyy tietoa runosta, josta hän muistaa seuraavat säkeet: Me viemme valon soihtua kautt aikakausien. Vuossatain takaa tiemme käy ja vuosituhanten…

Kysytty

Asiakkaamme kysyy tietoa runosta, josta hän muistaa seuraavat säkeet:

Me viemme valon soihtua
kautt aikakausien.
Vuossatain takaa tiemme käy
ja vuosituhanten.

Käy tiemme poikki rotkojen
ja nousee kukkulat.
Kun uuvumme,
vie soihtua taas uudet kantajat.

Tunnistatteko runon? Entä mistä sen sanat voisivat löytyä kokonaisuudessaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lauri Pohjanpään Soihdunkantajat, joka löytyy teoksesta Mustarastas SWOY 1941 (s. 49).