Mistä löytyy ja millä nimellä Aaro Hellaakosken runo, josta alla katkelma? Kipu kyllin jo syönyt luitani on, ilo ihmisen täyttänyt tulvana pääni ja ohitse…

Kysytty

Mistä löytyy ja millä nimellä Aaro Hellaakosken runo, josta alla katkelma?
Kipu kyllin jo syönyt luitani on,
ilo ihmisen täyttänyt tulvana pääni
ja ohitse tuhannen auringon
tuonpuolinen kuului ääni.

Vastaus

Vastattu

Runo on nimeltään Trubaduurin odotuspuhe ja se on kokoelmasta Huojuvat keulat, vuodelta 1946. Löytyy myös kokoelmasta Hellaakoski: Runot (1977), ISBN 9510082759, s.293.