Otsikko
Mistä löytyisi hyviä (suomen- tai englanninkielisiä) lähteitä historiallisista assassiineista?

Kysytty

Mistä löytyisi hyviä (suomen- tai englanninkielisiä) lähteitä historiallisista assassiineista? Kyseisen ryhmän ympärille on kertynyt niin paljon tarinoita ja täysin perättömiä uskomuksia, etten osaa kovin hyvin arvioida, kuinka luotettavaa itse löytämäni tieto on.

Sekä internetistä löytyvät lähteet että kirjat kelpaa

Vastaus

Vastattu

Assassiineja käsitellään mm. seuraavissa kirjoissa:

Bradley, Michael: Salaseurojen käsikirja

Daftary, Farhad: The Assassin Legends - Myths of the Isma'ilis

Kouvola, Karoliina: Soturit assassiineista samuraihin

Reynolds, John Lawrence: Varjojen väki - maailman salaseurojen historia

Myös Britannicasta löytyy lyhyt juttu assassiineista: https://www.britannica.com/story/who-were-the-assassins

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Haluaisin löytää romaanin, jonka olen lukenut vuosia sitten. Kertoo jossain levantissa satoja vuosia sitten olevasta järjestäytyneestä leiristä, jossa nuoria miehiä koulutettiin assassiineiksi. Heille myös näytettiin, millaista paratiisissa on.