Otsikko
Mikä olisi hyvä nettisivu blogin pitämiseen? Kriteereinä se, että sen pitäisi olla ilmainen ja julkinen niin, ettei sen selaaminen vaatisi kirjautumista…

Kysytty

Mikä olisi hyvä nettisivu blogin pitämiseen? Kriteereinä se, että sen pitäisi olla ilmainen ja julkinen niin, ettei sen selaaminen vaatisi kirjautumista. Blogin visuaalinen personointi tai tietty domain eivät ole minulle tärkeitä. Wordpress.org on ilmainen, mutta osoitteen hostaaminen maksaa, joten se ei sovi. Medium vaatii lukijalta jäsenyyttä, ja Tumblr on näennäisesti julkinen, mutta pompauttaa linkkiä painamalla kirjautumisikkunan lukijan selaimeen.

Vastaus

Vastattu

Eräs paljon käytetty blogialusta on Squarespace. Esimerkiksi tämä Techradarin artikkeli arvostelee kyseisen alustan toiseksi parhaaksi kategoriassaan. Squarespace on koonnut tälle sivulle esimerkkejä kyseisellä alustalla tehdyille blogeille, joten voit tarkastella sieltä, saako Squarespacella aikaan haluamasi kaltaista tulosta – vähintäänkin tuon ilmaisuuden pitäisi toteutua, kuten myös sen, että blogien lukeminen ei vaadi kirjautumista.