Mistä löytäisin sanat joskus kuulemaani lastenlauluun, jonka nimi on ilmeisesti "Kanttarelli Kai" ja joka alkaa jotenkin näin: "Hei olen Kanttarelli Kai…

Kysytty

Hei! Mistä löytäisin sanat joskus kuulemaani lastenlauluun, jonka nimi on ilmeisesti "Kanttarelli Kai" ja joka alkaa jotenkin näin: "Hei olen Kanttarelli Kai pikkuinen"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään Kanttarelli Kai (Knutte kantarell), ja sen ovat säveltäneet Jan Hulten, Marcello Manci ja Mario Zelinotti. Jens Lisell on joko yksi säveltäjistä tai alkuperäinen sanoittaja. Suomenkieliset sanat on tehnyt Chrisse Johansson.

Löysin tämän laulun vain äänitteenä: Katin esittämänä äänitteeltä Ki kii kii (julkaistu äänilevynä ja C-kasettina) ja Ihme ja kumma : lasten parhaat suosikit -nimiseltä cd-levyltä, jossa ei ole esittäjätietoja. Nämä tiedot löytyvät Viola-tietokannasta (viola.linneanet.fi), joka on Suomen kansallisdiskografia ja nuottiaineiston kansallisbibliografia.

Tässä tapauksessa sanat voisi saada siten, että kuuntelee äänitteen ja kirjoittaa sanat muistiin.