Mistä löytäisin runon jossa on ainakin "ja niitty villa kuormat toi lapset äidilleen, hän vällyt niistä laittoi suojaksi pakkaseen" ja toinen kohta- "vitsaa…

Kysytty

Mistä löytäisin runon jossa on ainakin "ja niitty villa kuormat toi lapset äidilleen, hän vällyt niistä laittoi suojaksi pakkaseen" ja toinen kohta- "vitsaa vielä totta kai lapset kyllä saivat, hunajainen kaakku lääkitsi ne vaivat"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säkeistö "Ja niittyvillakuormat toi lapset äidilleen..."
löytyy Aarni Penttilän kirjasta Hyvästi aapiskukko.
Runossa ei ole säkeistöä "vitsaa vielä...".
Runo perustuu Elsa Beskowin kuvakirjaan Tonttulan lapset.
Hyvästi aapiskukko löytyy Turun kaupunginkirjaston lastenosastolta v. 1958 ja näköispainos v:lta 1939. (painettu 1985). Myös Elsa Beskowin Tonttulan lapset löytyy
lastenkirjastosta.