Otsikko
Etsin runoa, jossa olisi jotenkin läsnä lippalakki, joko teemana, symbolina tai muulla tavalla. Mistähän tällaisen löytäisin?

Kysytty

Hei, etsin runoa, jossa olisi jotenkin läsnä lippalakki, joko teemana, symbolina tai muulla tavalla. Mistähän tällaisen löytäisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin monta lippalakkirunoa ei löytynyt. Tässä muutama. Jari Tervon runossa Siitä jäi kulkemaan sanonta esiintyy intialainen lippalakki Kokoelman nimi on Muistoja Pohjolasta. Kokoelma on myös Jari Tervon koottujen runojen kokoelmassa Intialainen lippalakki, jolle siis tämä runo on antanut nimesäkin.

Jyrki Kiiskisen Runokirjassa Menopaluu on runo nimeltä Vähennä syntymävuotesi siitä vuosiluvusta, jossa taas esiintyy liian pieni lippalakki.

Aulikki Oksasen parhaiten lauluna tunnetussa runossa Laulu siirtotyöläisestä on mies, jolla "on ruskea salkku ja takki, kumisaappaat ja lippalakki".

Tuntisivatko lukijamme muita lippalakkirunoja?