Otsikko
Voiko netin kautta jatkaa kirjan laina-aikaa, jos voi niin miten.

Kysytty

Voiko netin kautta jatkaa kirjan laina-aikaa, jos voi niin miten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista lainatun voi uusia netin kautta. Tarvitset kirjastokortin ja nelinumeroisen tunnusluvun, jonka saat kirjastosta. Lainat uusitaan kirjastojen Helmet-tietokannan kautta, jonka internetosoite on http://www.helmet.fi/ Laitan tähän ohjeet, jotka löytyvät myös Helmetin sivuilta.

Lainojen uusiminen
Kirjaudu "Omat tietoni" -toimintoihin. Napsauta linkkiä "xx nidettä lainassa tällä hetkellä".

Voit uusia joko kaikki lainasi kerralla tai valitsemasi lainat.

Voit uusia tiettyä lainaa korkeintaan viisi kertaa.

Et voi uusia varattua aineistoa.

Jos sinulla on maksamattomia maksuja enemmän kuin 3 euroa, et voi uusia lainojasi.