Missä määrin Helsingin kirjastot ovat itsehallinnollisia? Onko jokaisella kirjastolla oma kirjastonjohtaja? Vastaako jokainen kirjasto omasta rekrytoinnistaan…

Kysytty

Missä määrin Helsingin kirjastot ovat itsehallinnollisia? Onko jokaisella kirjastolla oma kirjastonjohtaja? Vastaako jokainen kirjasto omasta rekrytoinnistaan ja vastaavista päätöksistä?

Vastaus

Vastattu

Helsingin kaupungin kirjastoissa on omat johtajat (lukuunottamatta muutamaa pienintä kirjastoa, joissa on yhteinen johtaja). Kirjastonjohtajat vastaavat omista kirjastoistaan, rekrytoinnista sekä vastaavista päätöksistä. Kirjastojen ja johtajien tiedot löytyvät Helmet-sivuilta, kohdasta kirjastot. Helsingin kaupungin sivuilta löytyy tietoa Kirjaston palvelukokonaisuudesta. Siinä kerrotaan myös jonkin verran palvelujen rakentumisesta ja siitä, kuka mistäkin vastaa, https://www.hel.fi/kulttuurin-ja-vapaa-ajan-toimiala/fi/tietoa-meista/k…