Saksalainen ystäväni on suomessa 2 kuukautta työharjoittelussa H:gin yliopiston leivissä. Sitä kautta hän on saanut HELKA-kirjastokortin. Onko hänen tänä…

Kysytty

Saksalainen ystäväni on suomessa 2 kuukautta työharjoittelussa H:gin yliopiston leivissä. Sitä kautta hän on saanut HELKA-kirjastokortin. Onko hänen tänä aikana mahdollisuus saada myös H:gin kaupungin kirjaston kortti?

Olennaisin tarve olisi saada käyttää kirjaston tietokoneita... joten jos ei korttia voi saada, käykö koneiden käyttö jollain muulla henkkarilla sitten? - Hänellä on asunto/osoite omalla nimellään Helsingissä tänä aikana.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainausoikeuden ja kirjastokortin saa esittämällä valokuvalla ja henkilötunnuksella varustetun virallisen henkilötodistuksen ja ilmoittamalla osoitteensa, jonka on oltava Suomessa. Jos henkilöllä ei ole suomalaista henkilötunnusta hänelle annettu kortti on voimassa kolme kuukautta.

Eli vastauksena kysymykseesi: kyllä, saksalainen ystäväsi voi saada H:gin kaupunginkirjaston kortin, kunhan hän esittää passinsa, henkilötodistuksensa tai ajokorttinsa.