Otsikko
Mistä löytäisin nuortenkirjan, jonka nimeä en muista, enkä muista kirjoittajaakaan, mutta kirjan päähenkilön nimen muistan, se oli Sinna. Muistaakseni Sinna…

Kysytty

Mistä löytäisin nuortenkirjan, jonka nimeä en muista, enkä muista kirjoittajaakaan, mutta kirjan päähenkilön nimen muistan, se oli Sinna. Muistaakseni Sinna oli yksinhuoltaja kahdelle pojalle, Joonalle ja Juusolle.
Varmaan 1990 luvulla olen tuon lukenut ja nyt haluaisin löytää sen uudelleen.

Vastaus

Vastattu

En valitettavasti löytänyt täysin kuvausta vastaavaa kirjaa. Sinna-niminen päähenkilö on Johanna Marttilan kirjassa Tunteiden tuulet (1994). Hän ei kuitenkaan ole yksinhuoltaja, vaan rakastuu yksinhuoltajamieheen. Lasten nimistä takakansitekstissä mainitaan vain Juuli, mutta miehellä on kolme lasta.

Linkki kirjan kuvaukseen Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_20034