Tampere-aiheisia kirjoja, joko historiaa, kaupunkirakennetta tai arkkitehtuuria käsitteleviä tai Tampereelle sijoittuva romaani, dekkari tms.

Kysytty

Tampere-aiheisia kirjoja, joko historiaa, kaupunkirakennetta tai arkkitehtuuria käsitteleviä tai Tampereelle sijoittuva romaani, dekkari tms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereelle sijoittuvia romaaneita voit hakea pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokannasta http://www.helmet.fi tekemällä asiasanahaun ja kirjoittamalla hakukenttään Tampere romaanit. Vastaavasti Tamperetta käsittelevää tietokirjallisuutta voidaan hakea kirjoittamalla hakukenttään esim. Tampere rakennuskulttuuri tai Tampere historia. Lisää Tampere-aiheista kaunokirjallisuutta voit hakea Kirjasammosta http://www.kirjasampo.fi .

Näin löydät mm. 1960-luvun Pispalaan sijoitetun Vartti, Riitta: Pispalan enkeli (1991); rikosromaanin Kirstilä, Pentti: Jäähyväiset lasihevoselle (1981); 1960-luvun Tampereelle sijoittuvan Salama, Hannu: Minä, Olli ja Orvokki (1975); 1920-luvun Tamperetta kuvaavan Laitinen, Tuure: Amurin poijaat (1973) sekä 1920- ja 1930-lukujen tamperelaista perhe-elämää kuvaavan Toijala, Anneli: Kaikki elämäni päivät (1985).

Uudemmista kirjoista Seppo Jokisen Koskinen -rikosromaanit (Koskinen ja siimamies; Koskinen ja raadonsyöjä sekä Koskinen ja pudotuspeli) sijoittuvat Tampereelle, samoin Jussi Kylätaskun Jalmarin toinen tuleminen (2000) ja Aune Mäkisen Melkein ihmisiä (1999).

14 ääntä

Kommentit