Robin Cook kirjoittaa sairaalaympäristöön, lääketieteeseen sijoittuvia jännityskirjoja. Onko muita kirjailijoita, joilta löytyisi vastaavantyyppisiä teoksia?

Kysytty

Robin Cook kirjoittaa sairaalaympäristöön, lääketieteeseen sijoittuvia jännityskirjoja. Onko muita kirjailijoita, joilta löytyisi vastaavantyyppisiä
teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa etsiä ROMA-kaunokirjallisuusindeksistä, jonka osoite on http://www.pori.fi/kirjasto/roma/

Kokeile asiasanoja sairaalat ja lääketiede. Joukkoon tulevat kaikki sairaala-aiheiset romaanit. Jos haluat vain jännitysromaanit, hakua voi rajoittaa valitsemalla boolen logiikkaan perustuvan hakulomakkeen, jolloin voit kirjoittaa useampia hakusanoja yhdessä. Esim. sairaalat ja jännitysromaanit. Tietokannan aineisto ulottuu vuoteen 1995, joten aivan uusinta aineistoa et löydä sieltä.

Aiheesta voit tehdä hakuja myös internetissä olevista kirjastojen aineistotietokannoista, joita löytyy alueittain osoitteessa http://mainio.kirjastot.fi/listaa_kaikki.asp

Tässä sellaisia nimiä, joilta on tullut suomennoksia aivan viime vuosina (1996-2000): Tess Gerritsen, Paul Carson, Robinson Leah, Michael Palmer, Margareth Guthbert.