Mistä löytäisin alkuperäistekstin (Anna-Maija Raittila voisi tietää)Irlantilainen siunaus Nouskoon tie sinua kohtaamaan. Olkoon tuuli aina takanasi…

Kysytty

Mistä löytäisin alkuperäistekstin (Anna-Maija Raittila voisi tietää)Irlantilainen siunaus

Nouskoon tie sinua kohtaamaan.
Olkoon tuuli aina takanasi.

Lämmittäköön aurinko aina kasvojasi
ja sade pisaroikoon pehmeänä niityilläsi.

Pidelköön Jumala sinua kämmenellään
kunnes jälleen kohtaamme.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Irlantilainen siunaus on myös uuden virsikirjan viimeisenä virtenä nro 979
https://virsikirja.fi/virsi-979-tulkoon-tie-sinua-vastaan/

(Vastausta päivitetty 2.3.2023)

7 ääntä

Kommentit

Ei löytynyt kirjaston vastaukseen liitetystä linkistä.
Kommentoijan antamasta linkistä saa sekä nuotit että sanat suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, lisäksi siellä on kaunis kertomus laulun taustoista.