Mistä löydän lapselleni sopivan iltarukouksen?

Kysytty

Mistä löydän lapselleni sopivan iltarukouksen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasten rukouskirjoja on saatavilla useita erilaisia, joista tässä esimerkkejä:
Järvinen, Laura: Lapsen rukous (sis. vanhoja perinteisiä rukouksia), Lapsen oma rukouskirja (koonnut Tamara Maunonen, 1994), Siipeis suojaan (koonnut Vuokko Malkavaara, 1986), Kaskinen, Anna-Mari: Lapsen oma iltarukous (2005), Lasten rukouskirja : tässä olen taivaan Isä (1990) ja Perheen rukouskirja (1982).
O'Neal, Debbie Trafton: Ilta on tullut(sisältää kertomuksia, rukouksia ja leikkejä nukkumaanmenon aikaan, 1995), samoin Anna-Mari Kaskisen suomeksi toimittama Ilta saapuu jo päälle maan (sisältää Raamatun kertomuksia, runoja ja rukouksia lapsille, 1991). Isä meidän -rukousta opetellaan teoksissa Perkiö, Pia: Joonas ja joka päivän rukous (1989), Harmanen, Eija: Kädet ristiin (1988)ja kuvakirjoissa Rock, Lois: Isä meidän, joka olet taivaassa (1994)ja Juvonen, Riikka: Rukouksen salaisuus.
Lastenmaa-lehden rukouksia löytyy myös osoitteesta: http://www.ejulkaisu.fi/lastenmaa/