Mistä löytää lehtikuvan Iltasanomissa vuosilta 1949 tai 1950-1951. Kuva on otettu Kaisanimenpuiston "lammikolta" kun kaksi tyttöä leikki lammella ja toinen…

Kysytty

Mistä löytää lehtikuvan Iltasanomissa vuosilta 1949 tai 1950-1951.
Kuva on otettu Kaisanimenpuiston "lammikolta" kun kaksi
tyttöä leikki lammella ja toinen tytöistä putosi lammikkoon jonka toinen tyttö pelasti. Iltasanomat oli kuvannut tapahtuman lehteen. Olen se tyttö joka pelasti sen toisen tytön. Haluaisin löytää ko kuvan. Olen ollut silloin 5-6 vanha,
en muista tarkkaan vuosilukua, mutta vanhempani aina ker-
toivat asiasta ja nyt vanhempani ovat olleet vuosia kuolleena ja kiinnostuin ko kuvasta, miten voin sen löytää?
Ko tapahtuma on siis tapahtunut Helsingissä, Kaisanimen puistossa mahdollisesti v.1949-1951. Lehtikuva mm. paljasti
ko tapahtuman kun isäni luki Iltasanomaa, eli jäimme ns. kiinni että olimme menneett keikkumaan lammen läheisyyten
vaikka meitä oli ehdottomasti kielletty menemästä liian lähelle ko lammikkoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Iltasanomat löytyvät vuodesta 1932 eteenpäin mikrofilmeinä Helsingin kaupunginkirjastosta Pasilasta. Niitä voi käydä lukemassa paikan päällä, tai voit pyytää mikrofilmejä kaukolainaan oman kirjastosi kautta.