Mistä löydän videoita missä kotimaiset huippu mallit kertovat työstään ja mistä voin lukea siitä?

Kysytty

mistä löydän videoita missä kotimaiset huippu mallit kertovat työstään ja mistä voin lukea siitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuore kirja, jossa suomalainen huippumalli kertoo elämästään on Emilia Salorannan kirjoittama kirja Anne Kukkohovista. Heli Vaarasen kirja Sunnuntaina Manhattanilla,  Eija Pokkisen Kiiltokuvatyttö ja Kati Lepistön Silmänräpäys ovat myös valokuvamallien muistelmakirjoja. Suurin osa kirjoista, jotka kertovat valokuvamallien ja missien työstä ja elämästä on jonkun muun kirjoittamia ja niissä käsitellään paljon muutakin kuin varsinaisia työtehtäviä. Aina voi tietysti myös pohtia missä menee raja valokuvamallien ja varsinaisten huippumallien välillä.
Videoita aiheesta en löytänyt, mutta televisiosta voi seurata
Suomen huippumalli haussa -ohjelmaa. Siitä saa ainakin jonkinlaisen käsityksen mallin työstä. Uuden kauden mallikokelaat on juuri julkistettu: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-huippumalli-haussa-ohjelman-mallikokelaat/8480452
Sarjaa voi katsoa maksutta Katsomossa 12.9. alkaen: https://www.mtv.fi/sarja/huippumalli-haussa-10005064

Kirjavinkit:
Päin punaista : Anne Kukkohovin kyydissä 24/7 / Emilia Saloranta
Sunnuntaina Manhattanilla / Heli Vaaranen
Kiiltokuvatyttö / Eija Pokkinen
Enkeli tulessa : Elinan suljetut elämät / Panu Rajala
Silmänräpäys / Kati Lepistö & Leeni Peltonen
Neitsytöljy / Jyrki Hämäläinen
Lola : kahdet kasvot / [toimittanut] Taina Kuuskorpi

Suomen kauneimmat : missivuodet 1931-2000 / Timo T. A. Mikkonen
Sirkka metropolien mallisirkuksessa / Sirkka Shayan