Mistä kirjastoista löytyvät Rakennustaito-lehden vuosikerrat sidottuina? Lehti on ilmestynyt vuodesta 1905. Etsin kirjastoa, jolle lahjoittaisin hallussani…

Kysytty

Mistä kirjastoista löytyvät Rakennustaito-lehden vuosikerrat sidottuina? Lehti on ilmestynyt vuodesta 1905. Etsin kirjastoa, jolle lahjoittaisin hallussani olevia sidottuja vuosikertoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoilla on eritasoisia varastointivelvotteita. Vaikka jotain lehteä olisikin jossain kirjastossa sidottuina vuosikertoina ei niitä siellä välttämättä säilytetä loputtomiin. Mutta sitten on erikseen kirjastot joiden tehtävänä ja velvotteena on myös varastointi.
Esimerkiksi Helsingin kaupunginkirjaston varastossa Rakennustaito löytyy vuodesta 1906 alkaen. Samoin Kuopion varastokirjastossa on jo kyseisen lehden vuosikerrat. Sen sijaan Helkan (Helsingin Yliopiston aineistotietokanta) mukaan näyttää siltä että Helsingin Yliopiston kirjastossa osa Rakennustaito-lehden vuosikerroista puuttuu. Kehotan ottamaan yhteyttä kirjaston tietopalveluun HYK-tietopalvelu@helsinki.fi, saatte tarkempia tietoja miten edetä asiassa.