Missä voi nähdä lyhytelokuvia?

Kysytty

Missä voi nähdä lyhytelokuvia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useilla elokuvafestivaaleilla näytetään lyhytelokuvia osana ohjelmistoa. Myös Ylen kanavilta näyttää tulevan melko säännöllisesti lyhytelokuvia, usein melko myöhäiseen aikaan.

Kirjastoista löytyy kohtuullinen määrä lyhytelokuvia. Kyyti-kirjastojen valikoimaa voi tarkastella osoitteessa https://kirjasto.kyyti.fi käyttämällä halusanana termiä ”lyhytelokuvat” ja rajaamalla vielä hakutuloksen DVD-levyihin.

Suomeksi lyhytelokuvia tarjoavia sivustoja on heikommin, mutta englanniksi palveluita löytää esimerkiksi laittamalla Googleen hakutermin ”short films”. Ja tietysti YouTube on myös täynnä enemmän tai vähemmän osaavien tekijöiden videoita, joista joitakin voi sanoa lyhytelokuviksikin.

0 ääntä

Kommentit

Lyhytelokuvia voi nähdä Tampereella! Festivaali painottuu juuri niihin.
https://tamperefilmfestival.fi/ Vuosittain kevättalvella, seuraavan kerran 8. - 12.3.2023

Yle ja jotkut ulkomaisetkin tv:t ovat alkaneet pitää joulukuussa vuoden lyhyintä yötä lyhytelokuvayönä.