Missä sadussa tai tarinassa ovat mukana sisarukset Hannu ja Silja, köyhä tyttö Mirja ja helminauha?

Kysytty

Missä sadussa tai tarinassa ovat mukana sisarukset Hannu ja Silja, köyhä tyttö Mirja ja helminauha?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu voisi olla Laura Sointeen Vuorenhaltijan lahja –kirjan satu nimeltä Mustat helmet (ilm. 1953). Siinä esiintyvät Pohjolan isännän poika Hannu ja Etelän isännän tytär Silja, mustat helmet ja köyhä tyttö Mirja. Karjaan kirjastossa kirjaa ei ole, mutta pääkaupunkiseudulla se on Pasilan kirjavaraston kokoelmissa, Arabianrannan, Kauniaisten ja Tikkurilan kirjastoissa.