Minulla oli pikkulapsena (n.1988-1995) kirja joka kertoi hiirestä jonka jaloille tapahtui jotain ja se lähti etsimään uusia jalkoja. En muista väsyivätkö sen…

Kysytty

Hei.
Minulla oli pikkulapsena (n.1988-1995) kirja joka kertoi hiirestä jonka jaloille tapahtui jotain ja se lähti etsimään uusia jalkoja.
En muista väsyivätkö sen jalat vai mitä (vai olisiko se lähtenyt etsimään äidilleen uusia jalkoja tms.)
Sadussa jalat muistaakseni kastuivat välillä ja vaikka mitä, ei kuitenkaan mikään kovin pitkä satu. Hiiri oli muistaakseni harmaaksi kuvitettu, piirroshahmomainen laiheliini.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu  on vuonna 1986 suomeksi ilmestyneestä Arnold Lobelin kirjasta Hiirijuttuja, jonka on suomentanut Hannele Huovi. Kirjassa on useita kertomuksia,  muistamasi sadun nimi on Matka. Siinä hiiri lähtee tervehtimään äitiään ensin autolla, sitten rullaluistimilla, sen jälkeen saappailla ja lenkkitossuilla. Kulkuvälineet hajoavat yksi toisensa jälkeen, ja hiiri ostaa uuden jatkaakseen matkaa. Lopulta hänen jalkansakin kuluvat loppuun, mutta hän ostaa uudet jalatkin, ja pääsee perille ilahtuneen äitinsä luo.

4 ääntä

Kommentit

Ihanaa kun löytyi! Kiitos vastauksesta!
Tämä tuli mieleen nimittäin kun itsellä näinä aikoina jotain ihme vikaa jaloissa ja tämä satu tuli siksi hiipien mieleen. Kiva päästä etsimään oikea kirja ja lukemaan satu uudestaan. =)