Missä on jatkosodan aikana sijainnut sotasairaala 52?

Kysytty

Missä on jatkosodan aikana sijainnut sotasairaala 52?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jatkosodan aikainen sotasairaala 52 sijaitsi Vilppulassa.

Jatkosodan historia -kirjan kuudennesta osasta löytyy kartta, jossa esitetään sotasairaaloiden sijoitus sodan alussa. Vastaava kartta kesäkuun 1944 tilanteesta on esimerkiksi Anne-Marie Franckin kirjassa Pikku sisar.

Lähteet:
Jatkosodan historia. 6
Mauno Turunen (toim.), Lääkkeen tie sodissamme vuosina 1939-1945 : sotiemme lääkehuolto ja kenttäapteekkareiden muistelmia
Anne-Marie Franck, Pikku sisar : Suomen punaisen ristin apusisaret jatkosodassa