Otsikko
Missä kappaleissa tuota sävellystä Karjalan poikii on käytetty muualla kuin sota-aikaan "Silmien väliin" ja myöhemmin lasten laulussa autolla ajetaan varo…

Kysytty

Missä kappaleissa tuota sävellystä Karjalan poikii on käytetty muualla kuin sota-aikaan "Silmien väliin" ja myöhemmin lasten laulussa autolla ajetaan varo-varovasti. Ja löytyykö tuolla sävellyksellä olevia cd:itä esim. Lahden Kaupunginkirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisten kappaleiden lisäksi Karjalan poikia-polkan säveltä on käytetty tiettävästi seuraavien kappaleiden taustalla:

- Löylyä lissää
- Bastupolka
- Leukojen välliin
- Suomalainen polkka
- Finska polkan
- Hulivilipolkka
- Härmänpolkka

Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Silmien_v%C3%A4lliin#Karjalan_poikia_-pol…

Lahden kaupunginkirjastosta löytyy eri esittäjien esittäminä kaikkia muita kappaleita CD:llä paitsi "Bastupolka"-kappaletta.